lördag 9 mars 2013

Love at first sight? Part 1

USA och en stor rockfestival är semestermålet. Jag är inte riktigt i mitt rätta element men jag är alltid sugen på nya äventyr. Tanken på festivalsex och heta rockare gjorde att jag inte var svårövertalad.

Med mig på resan är min kompis Nina. Långt blondt hår, blå ögon och några av de största naturliga bröst jag någonsin sett. En riktig karlmagnet!

-Jag skulle uppskatta om du inte stötte på honom

Hennes påstående alt. Fråga var för mig helt absurd och nästan skrattrerande! Varför skulle jag?! Ninas och hans relation hade jag redan fått förklarad för mig. Vänner med förmåner, även fast det gått lång tid emellan förmånsstunderna de sista åren.


Hettan dallrar och vädret är magiskt, jag älskar värmen. Boardwalken å havet levererade precis allt jag kunnat önska. Efter ett riktigt kap på Ralph Lauren outleten landar jag och Nina på hotellrummet med allt för många shoppingkassar. Nina kvittrar glatt om att "han" kommer förbi hotellet ikväll. Han vill hälsa på oss innan festivalen drar igång. Nina har egentligen inte beskrivit honom mer än att han är 50 år, gift, vältränad och att han jobbar med det allra största rock bandet.

-Det är ju suveränt att han ordnat vip biljetter åt oss Nina, vänner med förmåner är bra säger jag och blinkar menande åt hennes håll. Nina stelnar till och jag ser att hon blir sur...

-jag har faktiskt under de år vi varit vänner aldrig utnyttjat honom för biljetter.

-sorry förlåt skojjar med dig ,försöker jag rädda upp situationen med. Men Nina vill inte lyssna utan håller ett långt "jag utnyttjar å utnyttjas inte" tal. Känner att min feber är på väg tillbaka så jag kryper ner i sängen efter att svalt två alvedon, hummar medhållande åt den långa utläggningen från andra sidan rummet. Tror jag somnar mitt i hennes monolog.

Vaknar av att hon petar på min axel. Shit hur länge har jag sovit?! Han kommer snart så jag går ner i baren och väntar. Min kropp värker och mitt huvud dunkar, tror inte jag kommer upp ur sängen mer idag. Mumlar åt Nina att jag kommer ner när jag vaknat

Fast i det tillstånd jag är i kommer det nog vara imorgon...sluter ögonen och återgår till mina feberdrömmar. Vaknar av ett irriterande ljud och försöker lokalisera vart jag är. USA, hotellrum och mobiltelefon registrerar min nyväckta hjärna. Fumlar efter iphonen och läser smset från Nina. -snälla kom ner en stund och hälsa. Det är snart midnatt och midsommarafton. Vet inte vart mina nyfunna krafter kom ifrån men den svarta partyklänningen och klackarna med nitar åker på snabbt. Lyckas t.om. få till sotade ögon och glänsande läppar. Känner att jag inte vill missa midnatt och de första timmarna av midsommarafton.

Jag står i hissen ner å småfnissar åt Ninas ord tidigare på dagen "jag skulle uppskatta om du inte stötte på Mr Blue" Hon känner verkligen inte mig, för det första är jag inte en tjej som stöter på någon för det andra är han paxad av Nina. Om nu en gift man kan paxas. Men det är girlcode att inte ta någon annans kille.

Hissen plingar och jag tar sikte mot baren där Nina och Mr Blue väntar. Nina ser jag direkt med hennes tjocka rågblonda hår som syns på långt avstånd. Men jag ser ingen man vid hennes sida.

-åhhh vad kul att du känner dig bättre säger Nina samtidigt som hon kindpussar mig. Jag ser hur det lyser förväntan om henne. Han har inte kommit än men han är på gång. Jag vänder mig mot bartendern som känner igen oss från föregående sena natt. Han drar ett av sina standard skämt men jag kan inte låta bli att skratta åt den låga humorn. En cola light på g åt svenskan hojtar han så hela baren hör. Bakom mig kvittrar Nina med sin mjukaste röst. Jag förstår att han har kommit. Väntar på min cola light och får ge lite mothugg åt de gliringar som ges om mitt dryckesval av mina bargrannar.

-Jag har faktiskt lite feber och måste ta det lugnare idag.

Åhhh håller nästan på att glömma att jag måste hälsa på honom. Vänder mig om och möts av de blåaste och mest lekfulla ögon jag någonsin sett.

-ahhh you must be Loveli!

Hans leende och ögon gör mig stum mitt hjärta går in i pausläge. Det enda som ekar i mitt huvud är: THIS WILL BE A PROBLEM! En sekund av sans kommer över mig och jag kan svara

 - nice to meet you Mr Blue!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar