torsdag 28 mars 2013

Nunne month off!


Mr Grey förledde mig så nu är det slut på nunne månaden! Hur tänkte jag när jag inte onanerade? Den tiden är över nu och mina arbetskamrater och vänner kan nog intyga att jag är gladare och mer stabil ;-)

Vetenskapen bekräftar:

Enligt Ylva Franzén skulle vi behöva lära oss att njuta mer. Hon tycker att man borde få åtminstone några orgasmer i veckan.
– Det händer otroligt mycket i kroppen under orgasm – det är rena hälsokicken. Det är det bästa sättet för en kvinna att behålla sin ungdom – för östrogenet stimuleras, det ökar med 20 procent i samband med orgasm, säger hon.
Dessutom är orgasmen både smärtlindrande och ångestdämpande, enligt Ylva Franzén. Det är också väl känt att orgasm utlöser kroppens egna lyckohormon – endorfiner.
– Det är det näst mest endorfinutlösande som finns, näst efter barnafödande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar